Brugerundersøgelse hos Lægerne ved Havnen.

I marts 2025 gennemførte vi en brugerundersøgelse.
113 patienter deltog. Tusind tak for jeres svar.

Undersøgelsen
viser, at:

  • Langt
    de fleste der deltog oplever at få god hjælp til de problemer, de
    henvender sig med. En del af jer oplever dog, at det kan være svært
    at komme igennem til lægehuset på telefon og få en tid.
  • Lidt
    over 10 % oplever, at der ikke er så meget fokus på, hvad der skal
    ske efter
    konsultationer og hvordan de selv kan håndtere
    deres sygdom eller tilstand, når de kommer hjem.
  • Næsten
    50 % foretrækker at bestille tid online frem for at ringe, men kun
    ca. 20 % har bestilt tid online. Hvis situationen tillader det,
    foretrækker hver 3. at have en konsultation på video eller tlf.

Hvordan
følger vi op på undersøgelsen i lægehuset:

  • Vi
    er opmærksom på, at det har været svært at få en tid hos sin
    faste læge. Det håber vi bliver løst i nærmeste fremtid, hvor vi
    vil have flere faste læger i lægehuset.
  • Vi
    vil have fokus på, hvordan vi kan øge antallet af tider, der kan
    bestilles online eller i app’en.
  • Fremadrettet
    kan du opleve at blive spurgt, om du ønsker en videokonsultation i
    stedet for at møde op i klinikken. Fortæl os endelig også, hvis
    du ønsker en tid på video.
  • Vi
    vil være ekstra opmærksom på, at vi aftaler med jer, hvad der
    evt. skal ske efter konsultationen.