I marts 2025 gennemførte vi en brugerundersøgelse. 113 patienter deltog. Tusind tak for jeres svar.
Undersøgelsen
viser, at:
Langt
de fleste der deltog oplever at få god hjælp til de problemer, de
henvender sig med. En del af jer oplever dog, at det kan være svært
at komme igennem til lægehuset på telefon og få en tid.
Lidt
over 10 % oplever, at der ikke er så meget fokus på, hvad der skal
ske efter
konsultationer og hvordan de selv kan håndtere
deres sygdom eller tilstand, når de kommer hjem.
Næsten
50 % foretrækker at bestille tid online frem for at ringe, men kun
ca. 20 % har bestilt tid online. Hvis situationen tillader det,
foretrækker hver 3. at have en konsultation på video eller tlf.
Hvordan
følger vi op på undersøgelsen i lægehuset:
Vi
er opmærksom på, at det har været svært at få en tid hos sin
faste læge. Det håber vi bliver løst i nærmeste fremtid, hvor vi
vil have flere faste læger i lægehuset.
Vi
vil have fokus på, hvordan vi kan øge antallet af tider, der kan
bestilles online eller i app’en.
Fremadrettet
kan du opleve at blive spurgt, om du ønsker en videokonsultation i
stedet for at møde op i klinikken. Fortæl os endelig også, hvis
du ønsker en tid på video.
Vi
vil være ekstra opmærksom på, at vi aftaler med jer, hvad der
evt. skal ske efter konsultationen.
Selvbetjeningen på vores hjemmeside er desværre nede i øjeblikket, det samme gælder minlæge app´en